يک ” طراحي لندينگ پيج “درخشان مي تواند هم رويايي براي بازاريابان باشد و اميد بسياري براي آنها ايجاد نمايد. از سوي ديگر يک طراحي لندينگ پيج ضعيف مي تواند محلي آزار دهنده محسوب شود و تمام و کمال برنامه ريزي هاي شما را بر هم بزند.



در واقع بايد بگوييم هدف از صفحه فرود اين است که يک بازديد کننده بتواند به آن وارد شده و در نهايت به يک کاربر ماندگار و وفادار تبديل شود.



بايد بدانيد اين کار اصلا کار ساده اي نيست و روانشناسي که در پشت چنين صفحاتي پنهان مي شود، مي تواند اغلب اسرار آميز به نظر برسد اما در نهايت به يک خلاقيت عجيب و غريب منجر مي شود. در واقع متخصصان و افرادي که داراي لندينگ پيج هاي قوي هستند، براي طراحي لندينگ پيج يا همان صفحه فرود خود پيش از هر اقدامي به سوالاتي اين چنيني پاسخ مي دهند:



  • اگر از رنگ قرمز استفاده کنيم به مخاطب انرژي مثبت مي دهيم يا سبب استرس آنها مي شويم؟

  • آيا پاپ آپ بازديدکننده را تحريک مي کند؟

  • مشتري واقعاً از من چه مي خواهد؟

  • صفحه کامل فرود به چه شکلي بايد طراحي شود؟


متأسفانه هيچ استاندارد يا الگوي مشخصي براي صفحه فرود مناسب وجود ندارد که هر بار از آن استفاده کنيد اما اگر باور داريد برند شما بي نظير است، محصولات شما بي نظير هستند، شما بي نظير هستيد، پس در واقع معتقديد بازديد کنندگان شما بي نظير خواهند بود؛ بنابراين لندينگ پيج شما نيز بايد بي نظير باشد. همچنين ممکن است در هنگام تلاش براي تبديل چندين نوع مخاطب مختلف، چندين صفحه فرود منحصر به فرد را ايجاد کنيد.


 


آن دسته از بازديدكنندگان كه از طريق Google به لندينگ پيج شما مي آيند بسيار متفاوت از مشترياني هستند كه از طريق Twitter يا Facebook يا LinkedIn به آنجا وارد مي شوند. «اگر ميخواهيد بازار خود از توييتر را افزايش دهيد ما مطلبي به عنوان آشنايي با توييتر و تاثير جذب آن بر مشتري در سايت به انتشار رسانديم که مي توانيد آن را مطالعه کنيد.» به همين دليل هيچ نوع لندينگ پيج منحصر به فردي وجود ندارد که به خوبي براي همه بازديد کنندگان کار کند. شما مطمئناً بايد صفحات فرود را تهيه کنيد که متناسب با هر يک از کمپين هاي جداگانه شما باشد و در واقع هرکدام از رسانه هاي اجتماعي ، تبليغات الکترونيکي ، Google  شما تبليغات يا موارد اينچنيني را مد نظر قرار دهد.


بياييد نگاهي به برخي از عناصر قوي ترين لندينگ پيج هاي موجود بياندازيم تا بتوانيد زماني که مي خواهيد براي ايجاد لندينگ پيج اقدام کنيد، به دانش کافي مجهز شويد.




  • تيتر




شما بايد در ابتدا از جايي که بينندگان شما شروع مي کنند، آغاز نماييد. اين امر البته با تيتر شما به چشم مي آيد. با استفاده از آن، بايد ميزان علاقه، توجه و مهمتر از همه درک محصولات و خدمات خود را از ديد کاربر متوجه شويد. با توجه به نکته اخير، اگر بتوانيد تصويري را به کار بگيريد که بيانگر مزاياي خدمات و محصولات شما باشد، مي تواند تاثير بسياري بر کاربرتان بگذارد.


مهمترين نکته اين است که شما بايد پيش از هر چيز توجه خود را به اين سمت ببريد که پيامتان مختصر باشد و توجه بسياري به سمت شما جلب نمايد. در واقع نبايد اين تيتر بيش از ده کلمه باشد، بهتر است شما در 6 کلمه پيام خود را اعلام کنيد.


استفاده از رنگ در اينجا بسيار مهم است. حروف سفيد که کاملاً واضح نشان داده مي شود، جلوه دوستي و سهولت استفاده را مي بخشد. در حقيقت، همه چيز بايد بسيار خوب طراحي شده باشد و جذاب، جلب توجه ، سادگي، آموزنده بودن را به نمايش بگذاريد. بهتر از مقاله انتخاب رنگ در طراحي سايت را مطالعه کنيد تا در مورد رنگ ها اطلاعات کافي بدست بياريد.




  • زير عنوان




اکنون که توجه کاربران را با يک تيتر اصلي جلب کرده ايد، زمان آن رسيده است که يک عنوان فرعي به همان اندازه درجه يک براي ساختن علاقه آن کاربر ايجاد کنيد و توجه آنها را به سمت آنچه در اختيار داريد، جلب نماييد.


در واقع، عنصر اصلي عنوان فرعي که بايد مورد توجه شما باشد، در توانايي اقناع کردن آن است. عنوان فرعي در واقع کاملاً شبيه به عنوان است – اين هم بايد جالب باشد و در نهايت درک بيشتري از محصول يا خدمات شما منتقل کند – اما در اينجا فضاي کمي اضافي بوده و شما چند کلمه ديگر در اختيار داريد که مي توانيد با کمک آن، مفاهيم بيشتري را منتقل کنيد. در واقع ، زيرتيتر شما بايد کمي جزئيات بيشتري راجع به شما و برند شما ارائه دهد.


 


اگر به عکس MailChimp در بالا نگاهي بيندازيم، مي توانيم ببينيم که تنها با 28 کلمه، عملکردهاي اصلي سرويس به طور واضح و مختصر در زير عنوان خلاصه مي شوند. طراح آن را به طور خلاصه پيش برده است، خواندن بيش از 5 ثانيه طول نمي کشد و تمام اطلاعات برجسته در آن وجود دارد.




  • تصاوير




صفحات فرود عالي، تصاويري عالي دارند. اين نکته بسيار ساده است و همانطور که در بالا گفته شد، تصويري که انتخاب مي کنيد بايد به تقويت پيام کلي کمپين شما کمک کند. تصاوير به شما ياري مي رسانند تا دقيقاً آنچه را مي خواهيد، نشان داده شود.


اگر محصول فيزيکي را در لندينگ پيج خود مي فروشيد، قطعاً منطقي است که تصويري از اين محصول درج شود. همچنين اگر خدماتي وجود دارد که شما سعي در فروش آن داريد، تصويري كه ايجاد يا انتخاب مي كنيد بايد بسيار مرتبط باشد.


نکته مهم اين است که شما بايد استفاده از تصاوير تکرار را کنار بگذاريد زيرا اگر کاربر آن را جاي ديگري ببيند، اين تصوير به ذهنش مي رسد که برند شما آنچنان هم معتبر نيست. همچنين، تصوير يا تصاوير شما بايد از کيفيت بالايي برخوردار باشد.


 


در اينجا Basecamp ، از يک تصوير دوستانه استفاده مي کند که نه تنها رنگ و جذابيتي را به لندينگ پيج اضافه مي کند، بلکه کاربر را نيز به آرامي به سمت فرم مشتري راهنمايي مي کند.


 


در اينجا ، Netflix از تصوير خانواده اي که از خدمات ارائه شده توسط شرکت بهره مي برد، استفاده مي کند. در خارج از پنجره مي توانيم يک دوچرخه ، اسکيت بازي و فوتبال را ببينيم، در واقع آن بيرون همه چيزها نشاني از فعاليت جسماني دارد اما اکنون زمان خانواده است که همه در کنار تلويزيون عالي خود قرار گرفته اند. اين پيام کاملاً قانع کننده اي است که ارزش هاي بسياري را به سرويس تبليغ شده اضافه مي کند.




  • ارزش گذاري




عنوان، زير عنوان و تصوير صفحه فرود شما نيز بايد براي ارتباط يک چيز بسيار مهم با مشتري بالقوه – ارزش واقعي ثبت نام در سرويس يا در واقع خريد محصول – تهيه شده باشند.


 


در اينجا ، Register.com از ليست بولت هاي گلوله استفاده مي کند تا ميزان خدماتي را که سرويس آنها ارائه مي دهد، نشان دهد. همچنان که به پايين صفحه مي پردازيد، کاربر با اطلاعات بيشتر و بيشتري درباره آنچه پس از ثبت نام قرار است دريافت کند، آشنا مي شود.


 


جيکو از تيتر خود براي فشار آوردن گزاره ارزش استفاده مي کند و سپس از تصوير مقداري پول براي تقويت آن پيام بهره مي گيرد.




  • فراخوان عمل (CTA)





CTA مهمترين عنصر است. ويژگي هاي اساسي CTA چيست؟



اولا ، بايد يک دکمه باشد. کاربران اينترنت آموخته اند که انتظار دارند CTA يک دکمه باشد، بنابراين تلاش و زيرک بودن و استفاده از هر چيز ديگري به سادگي باعث سردرگمي خواهد شد. کاربران مي دانند چه دکمه اي کار را پيش مي برد بنابراين آن را از دست ندهيد.


ثانيا، بايد بزرگ باشد. شايد بگوييم هرچه بزرگتر باشد، جايي براي عنوان، زير عنوان و تصوير شما باقي نمي گذارد اما ساختن آن به اندازه کافي بزرگ که کاربران بتوانند بدون هيچ مشکلي نشانگر (يا در واقع انگشت خود) را روي آن بچرخاند، بسيار ضروري است.


 


نکته قابل توجه اين است که دکمه CTA شما بايد کاملا نمايان باشد و کاربر را به صفحه اي ديگر منتقل کند، بنابراين يک رنگ متضاد را انتخاب کنيد که اين کار را انجام دهد، البته اين بايد با طرح رنگ لندينگ پيج شما به طور کلي مطابقت داشته داشته و به هيچ وجه نبايد ظريف باشد.




  • پشتيباني آنلاين




يکي از قوي ترين ابزارهاي تبديل که مي توانيد براي فروشگاه آنلاين خود مورد استفاده قرار دهيد، نرم افزار Live Chat است که به شما امکان مي دهد با بازديد کنندگان آنلاين خود گپ بزنيد. اين را بدانيد حتي اگر بهترين صفحه فرود را هم داشته باشيد، هميشه سؤالاتي بدون جواب براي بازديد کننده وجود خواهد داشت و اينجا است که گپ آنلاين وارد عمل مي شود. بازديد کنندگان مي توانند با کليک بر روي گزينه مربوطه از پشتيباني در زمان مورد نياز خود استفاده کنند. همچنين چت آنلاين با کاربر اين امکان را براي شما فراهم مي آورد که با کاربر خود ارتباط بر قرار کرده و براي ماندگاري او در صفحه خود برنامه بريزيد.


 


نتيجه گيري


 


صفحه فرود شما جايي است که مي توانيد اعتبار بسياري براي سايت خود ايجاد نمايد، بنابراين ضروري است که براي ساخت آن با احتياط زياد عمل کرده و وقت بگذاريد و تمامي نکات فوق را در آن درج کنيد. همچنين توصيه مي شود برخي از آزمايشات A / B را انجام دهيد تا اطمينان حاصل شود که لندينگ پيج شما بهينه شده است. پيشنهاد مي کنيم هنگام طراحي صفحه فرود، تمام تلاش خود را به کار ببنديد و به شکلي عمل کنيد که تماما از آن لذت ببريد.


منبع: طراحي لنديگ پيج


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ مجهز مرکز دانلود مداحی کربلایی مهران بارانی (بخش بروات-مادحین شهرستان بم.استان کرمان) پایه سایت دانلود گزارش تخصصی معلم بهترین نوع کامپوزیت دندان Amanda بازاریاب رب گوجه در مرودشت رزمیکاران رفسنجان .